بهترین ظروف یکبار مصرف برای بسته‌بندی سالاد

۴ بازديد

این روزها استفاده از ظروف بسته بندی در فست‌فودها، رستوران‌ها و حتی منازل بسیار رایج و پرطرفدار است؛ زیرا این کار در معرض آلودگی قرار گرفتن مواد غذایی را به حداقل می‌رساند و همچنین سرو غذا را راحت‌تر می‌کند. ظروف یکبار مصرف برای بسته‌بندی سالاد یکی از محبوب‌ترین ظرف‌های یکبار مصرف بوده که در همه جا استفاده می‌شود. این ظرف‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ظروف مخصوص سالاد درب دارند تا سالاد یا غذا داخل ظرف در حین جابه‌جایی نریزد. درب داشتن این محصول باعث کارایی بهتر آن شده زیرا با باز کردن درب آن درواقع دو ظرف دارید. این ظروف طراحی بسیار جذاب و زیبایی دارند و این طراحی‌ها باعث می‌شوند شما در هر موقعیتی بتوانید از این طرف‌ها استفاده کنید.

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف چیست؟

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف شامل پلی پروپیلن (pp)، پلی استایرن (ps)، پلی فوم یا همان پلی استایرن منبسط شده (EPS) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) است که در ادامه به هر کدام می‌پردازیم:

1.pp: این ماده اولیه دارای مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی است. نقطه ذوب این مواد نیز بسیار بالا بوده و این ویژگی‌ها موجب می‌شود این ظروف برای قرار دادن مایعات گرم نیز مناسب باشند.

2.ps: این ماده در اکثر ظروف یکبار مصرف مشاهده می‌شود. از آن جایی که نقطه ذوب ps پایین است این ظروف اصلاً برای غذاهای گرم و مایعات مناسب نیستند.

3.pet:این ماده مقاومت بسیار خوبی در برابر دماهای بالا دارد و به رطوبت و گاز اجازه ورود نمی‌دهد به همین دلیل در صنایع مختلف و بسته‌بندی محصولات گوناگون از آن استفاده می‌کنند.

ظروف یکبار مصرف چند خانه

در گذشته نه چندان دور ظروف یکبار مصرف شکل ساده‌ای داشتند؛ اما امروزه این ظروف دارای چندین خانه هستند و از آن‌ها در رستوران‌ها، کافه رستوران‌ها و حتی مواقعی که افراد جلسه دفاعیه دارند و مایل هستند از میهمانان خود به نحو احسن پذیرایی کنند استفاده می‌شود.


ظرف یکبار مصرف برای سالاد در چه مکان‌هایی محبوب است؟

معمولاً ظرف یکبار مصرف برای سالاد در رستوران‌ها، دانشگاه‌ها، اداره‌ها و موسسات و حتی در منازل نیز استفاده می‌شود. از این ظروف می‌توانید در مسافرت نیز استفاده کنید و با کمک آن‌ها به بهترین شکل ممکن از مسافران و دوستان خود پذیرایی نمایید. چنان چه قصد برگزاری یک سمینار مهم را دارید و مایل هستید با خوراکی‌های مختلف از مدعوین خود پذیرایی کنید نیز می‌توانید از ظروف یکبار مصرف چند خانه بهره ببرید.

آیا سالادی که می‌خورید واقعاً سالم است؟

معمولاً افرادی که به دنبال تناسب اندام و زندگی سالم هستند بیشتر سالاد و سبزیجات می‌خورند و سوالی که ممکن است برای افراد زیادی پیش بیاید این بوده که آیا ظروف یکبار مصرفی که استفاده می‌کنند سالم است؟ طبق تحقیقاتی که کارشناسان بهداشت انجام دادند متوجه شدند اگر این ظروف طبق استاندارد تولید نشوند ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشند. قبل از خرید ظروف یکبارمصرف سعی کنید برندهایی را انتخاب کنید که پروانه ساخت و مجوز دارند؛ اینگونه می‌توانید مطمئن شوید که مواد اولیه با کیفیتی در تولید این ظروف استفاده شده است.

مزایای استفاده از ظرف یکبار مصرف برای سالاد

گاهی اوقات مشتریان تمایل دارند غذای خود را در منزل میل کنند یا اینکه باقی‌مانده آن را در ظرف یکبار مصرف ریخته و به منزل خود ببرند؛ در چنین مواقعی شما برای حفظ کیفیت غذا و خدمات خود باید از ظروف با کیفیتی استفاده کنید. ظروف یکبار مصرفی که از جنس پلاستیک بوده در مقابل شکستگی و ترک بسیار مقاوم هستند. شفاف بودن بدنه یا درب آن‌ها موجب شده است تا محتویات داخل ظرف به خوبی دیده شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.