در نبود پلاستیک ها چه میشود ؟

۶ بازديد

مزایای پلاستیک ها در زمینه های مختلف :

بیایید از حوزه پزشکی شروع کنیم. پلاستیک یک ماده بسیار استریل است و به همین دلیل برای حاوی سرنگ، دستکش و سایر تجهیزات پزشکی استفاده می شود. بدون پلاستیک، ساخت اقلام استریل بسیار سخت تر یا حداقل گران تر خواهد بود. اثرات تجهیزات غیر استریل در برخی موارد می تواند کشنده باشد.

اختراع پلاستیک همچنین منجر به ایجاد زیرمجموعه هایی مانند وینیل، پلی استر، نایلون و غیره شد. بدون پلاستیک ما لباسی را که امروز می پوشیم نخواهیم داشت. خودروهای ما متفاوت می‌بودند زیرا بسیاری از مواد مورد استفاده در داخل از پلاستیک ساخته شده‌اند. عینک ها، ساعت ها، بطری ها، مبلمان فضای باز و تجهیزات کمپینگ، همه بدون پلاستیک وجود ندارند. شاید آنها هنوز هم اختراع می شدند، اما با مواد دیگر، گران تر و کم دوام تر.

پلاستیک با اینکه میتواند حیوانات را بکشد اما با اینحال میتواند آنها را نیز نجات می دهد. با اختراع پلاستیک سلولوئید که جایگزینی برای عاج است به وجود آمد. این اقدامی بود که شکار غیرقانونی فیل و کرگدن را کمتر مطلوب کرد و در نتیجه مرگ و میر بسیاری از این حیوانات را کاهش داد. از طرفی در ساخت بسیاری از لوازم دامپزشکی و دارو های این حیوانات به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این ماده در ارتباط هستند. تقریباً در هر خانه ای از پلاستیک برای خط کشی کابل های برق یا اطراف سیستم های آب استفاده می شود. به دلیل دوام آن، کاربران را از برق گرفتگی یا آب آلوده محافظت می کند.

جنبه منفی نبود پلاستیک ها چه میشود :

حال، بیایید دنیای کنونی خود را بدون هیچ گونه پلاستیک، آنطور که هست تصور کنیم. فقط ناگهان ناپدید شد. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اول از همه، بیشتر لباس ها، کفش ها و اکسسوری ها وجود ندارند. آن شورت های فانتزی جدیدی که خریدی؟ رفته. مجموعه آرایش، بیشتر از بین رفته است. کارت های اعتباری ما ناپدید می شوند و بیشتر بسته های چاشنی نیز ناپدید می شوند. ماشین ها، اتوبوس ها، هواپیماها، قطارها و غیره ما به دلیل گم شدن مواد از هم می پاشیدند و در بسیاری از کشورها حتی پول نقد ما ناپدید می شد. لوله‌های آب از بین می‌رفتند و باعث می‌شد آب در همه جا جاری شود. خطوط برق باز می شد و برای همه نزدیکان خطری بود. به طور خلاصه، هرج و مرج خواهد بود.

در حال حاضر، ما برای ادامه زندگی به پلاستیک در زندگی خود نیاز داریم. درست است که پلاستیک ها معایب زیادی دارند. اما میتوان گفت که بسیاری از همین معایب به نوع مصرف ما برمیگیردد. نبود پلاستیک حتی میتواند زندگی انسان را تا حد زیادی به عقب برگرداند.

برای سفارش و خرید انواع اقلام یکبارمصرف از ما، می‌توانید با مراجعه به سایت پاسکوپلاس، به صورت آنلاین سفارشات خود را ثبت کنیدو یا برای استعلام موجودی و قیمت، می‌توانید با کارشناس‌های مجموعه به شماره تماس 09125217966 و 02165735947 تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.